test
Back to top

Veel gestelde vragen

Pakket niet bezorgd

Mijn pakket is niet bezorgd

Wij begrijpen dat dit erg vervelend voor je is, vooral als je thuis bent gebleven om je pakket in ontvangst te nemen. De bezorger doet één pogingen om jouw pakket te bezorgen. Bij deze poging laat de bezorger een bericht achter met daarop een ‘niet thuis-code’. Met deze code kun je zelf kiezen waar en wanneer je jouw pakket wilt ontvangen en op welke tijd.

Na vijf dagen nog geen pakket
Het gebeurt zelden dat wij een pakket één of meerdere dagen te laat bezorgen. Heb je jouw pakket na vijf dagen nog niet ontvangen en heb je ook geen bericht van ons ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. Op verzoek van de afzender stellen wij een onderzoek in, want we willen het pakket natuurlijk graag alsnog bij je bezorgen.

Pakket nog niet bezorgd

Mijn pakket is nog niet bezorgd.

Verwacht je een pakket? Dan heb je als het goed is een barcode (begint met CD) ontvangen van de afzender. Hiermee kun je jouw pakket online volgen. 
Zie je online dat je pakket is bezorgd, maar heb je het niet ontvangen? Dan is je pakket mogelijk in ontvangst genomen door iemand anders. Bijvoorbeeld door je huisgenoot of buren.

Soms duurt het iets langer
Vervelend, maar geen zorg: meestal bezorgen we jouw pakket alsnog. Heb je jouw pakket na vijf werkdagen nog niet ontvangen? Laat het dan weten aan de afzender. We gaan dan meteen uitzoeken wat er mis is gegaan.

Pakket heeft schade

Mijn post of pakket is beschadigd/zoekgeraakt

Wij vinden het heel vervelend dat je pakket is beschadigd of zoekgeraakt. Is het pakket verstuurd met onze Verzekerservice, Betaalservice of als aangetekend pakket? Dan kun je als afzender schadevergoeding aanvragen. Je moet de schade dan binnen een week melden bij onze klantenservice. De hoogte van de schadevergoeding is maximaal de waarde van de inhoud van het pakket.

Onverzekerde pakketten met schade komen niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Je kunt de schade natuurlijk wel bij ons melden. Wij gaan dan kijken wat we kunnen doen om een herhaling te voorkomen.

Bezorgduur

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

Met een barcode (begint met CD) kun je jouw pakket online volgen. Ook zie je wanneer jouw pakket wordt bezorgd.

 

Bezorgtijden

Verstuur je een pakket binnen Nederland? Dan bezorgen wij jouw pakket meestal de volgende dag. Verstuur je een pakket naar het buitenland dan kan de transittijd per land sterk variëren, richtlijn voor België & Duitsland is twee werkdagen.

Bezorging tijdens de feestdagen

Rondom de feestdagen gelden er afwijkende bezorgtijden. Lees meer over pakketbezorging rond de feestdagen.

Handtekening voor ontvangst

Wie mag tekenen voor ontvangst van een pakket?

Jij zelf natuurlijk, als geadresseerde. Ben je niet thuis? Dan mag het pakket ook in ontvangst worden genomen door jouw (volwassen) huisgenoot of door een gemachtigde.

Is er niemand thuis op het moment dat we bij je langskomen? Dan proberen we het pakket te bezorgen bij je buren. We doen dit alleen als de afzender hier toestemming voor heeft gegeven. Zijn je buren ook niet thuis? Dan neemt de pakketbezorger het pakket weer mee en proberen we het de volgende dag nog een keer. 

Verwacht je een pakket maar weet je niet zeker of hiervoor getekend moet worden? Je vindt deze informatie bij de verzendstatus van jouw pakket.

 

Pakket volgen

 

Bezorger gemist

Wat als ik niet thuis ben om mijn pakket in ontvangst te nemen?

Ben je niet thuis als we je pakket komen bezorgen? Kies dan zelf wanneer je jouw pakket wilt ontvangen. Je ziet de mogelijkheden voor het wijzigen van de bezorging op de speciale Track & Trace pagina.

Je kunt kiezen voor:
- bezorging op een ander moment (overdag of ‘s avonds) 
- in de toekomst bezorging bij jouw dichtstbijzijnde Collect & Deliver en Citymail locatie (nog niet beschikbaar)
Zodra wij je pakket hebben ontvangen van de afzender (meestal in de avond), kun je jouw keus aan ons doorgeven. Dit kan tot uiterlijk 30 minuten op de dag van bezorging.

 

Kies uw bezorgmoment

 

Bezorger gemist?

Als je niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren (tenzij de gekozen verzendmethode dit niet toestaat). Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht voor je achter. We komen enkel op afspraak nogmaals langs met je pakket. Je kunt ook zelf een tijd- of plaats kiezen na de eerste keer. Dit kan met de code op het bericht dat de pakketbezorger achterlaat. Je kunt jouw keus tot 22:00 uur aan ons doorgeven. 

Lukt het ook de tweede keer niet om jouw pakket te bezorgen? Dan bewaren we het voor jou op een Collect & Deliver Depot-locatie bij jou in de buurt. Je hebt dan vijf dagen de tijd om het pakket op afspraak op te halen. Daarna sturen we het terug naar de afzender. 

Let op! Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als je jouw pakket ophaalt, anders mogen wij het pakket niet aan je meegeven.

Niet thuis bij bezorging

Wat als ik niet thuis ben om mijn pakket in ontvangst te nemen?

Ben je niet thuis als we je pakket komen bezorgen? Kies dan zelf wanneer je jouw pakket wilt ontvangen. Je ziet de mogelijkheden voor het wijzigen van de bezorging op de speciale Track & Trace pagina.

Je kunt kiezen voor:
- bezorging op een ander moment (overdag of ‘s avonds) 
- in de toekomst bezorging bij jouw dichtstbijzijnde Collect & Deliver en Citymail locatie (nog niet beschikbaar)
Zodra wij je pakket hebben ontvangen van de afzender (meestal in de avond), kun je jouw keus aan ons doorgeven. Dit kan tot uiterlijk 30 minuten op de dag van bezorging.

 

Kies uw bezorgmoment

 

Bezorger gemist?

Als je niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren (tenzij de gekozen verzendmethode dit niet toestaat). Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht voor je achter. We komen enkel op afspraak nogmaals langs met je pakket. Je kunt ook zelf een tijd- of plaats kiezen na de eerste keer. Dit kan met de code op het bericht die de pakketbezorger achterlaat. Je kunt jouw keus tot 22:00 uur aan ons doorgeven. 

Lukt het ook de tweede keer niet om uw pakket te bezorgen? Dan bewaren we het voor u op een Collect & Deliver Depot-locatie bij u in de buurt. Je hebt dan vijf dagen de tijd om het pakket op afspraak op te halen. Daarna sturen we het terug naar de afzender. 

Let op! Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als je jouw pakket ophaalt, anders mogen wij het pakket niet aan je meegeven.

Heb je een vraag?

Ontvang je graag meer informatie, een offerte of heb je een vraag over één van onze producten en diensten? Vul dan dit contactformulier in en wij nemen zo snel als mogelijk contact met je op.